Svenska Kocklandslaget startar samarbete med Statoil

Svenska Kocklandslaget ska ta fram och utveckla nya produkter inom Statoils materbjudande. Nu inleds samarbetet som inledningsvis kommer att fokusera på utbildning och inspiration för Statoils personal kring god och bra mat.

 

Varje dag väljer mer än 60 000 personer att stanna på Statoil för att äta eller ta en kaffepaus. Detta i enlighet med forskning som visar att en paus på vägen är väsentlig för ökad trafiksäkerhet. Som ett led i att ytterligare utveckla sitt matutbud, Made to Go, inleder företaget nu ett samarbete med Svenska Kocklandslaget.

– För att möta det ökade behovet kring god och sund mat tycker vi att det är helt rätt att samarbeta med Svenska Kocklandslaget. Alltfler blir mer och mer kvalitetsmedvetna och kocklandslaget har ett välkänt varumärke som med sin gedigna kunskap både kan utbilda och inspirera vår personal samt utveckla nya och fräscha produkter, säger Helen Mellde, ansvarig för mat och dryck på Statoil.

Under 2010 kommer samarbetet främst att fokusera på att ge Statoils personal inspiration och utbildning kring god och bra mat. Utvecklingen av produkter kommer också att sätta igång och de planeras att finnas på menyn under 2011.