L I S T P R I S E R  F Ö R  A N N O N S E R  2 0 1 9

VIN&BAR är ett välrenommerat och samtida livsstilsmagasin med fokus på vin, öl och sprit. Vi berättar om producenter, träffar passionerade tillverkare, beskriver spännande platser i världen och presenterar dryckesnyheter på ett inspirerande sätt. Vi möter och intervjuar också professionella personer som arbetar med mat och dryck; sommelierer, krögarprofiler och andra aktörer i dryckesbranschen. 2019 fyller vi dessutom 25 år! Välkommen att nå ut till alla våra läsare.

A N N O N S P R I S L I S T A  2 0 1 9

Uppslag
410 x 290 mm
+ 5 mm utfall

Pris 47 500 kr
(Moms tillkommer)

 

Helsida
205 x 290 mm
+ 5 mm utfall

Pris 29 800 kr
(Moms tillkommer)

 

Halvsida
182 x 130 mm, liggande halvsida 
88 x 265 mm, stående halvsida

Pris 18 750 kr
(Moms tillkommer)

 

B A N N E R S  2 0 1 9

Webb banner
Storlek: 980 x 200 pixlar
Format: jpg, gif, max 200 kb

1 vecka Pris 2 500 kr
(moms tillkommer)

 

Mobil banner
Storlek: 320 x 320 pixlar
Format: jpg, gif, max 100 kb

 

T E K N I S K A  U P P L Y S N I N G A R

Rastertäthet: 133 linjer/tum
ICC-profil: FOGRA 39
Annonsmaterial: Färdigt digitalt material levereras som PDF med CMYK-profil, 300 dpi. Övriga godkända format är EPS, PSD, TIFF, JPG.
Sidplacering: Vid specifik sidplacering tillkommer 15% utöver annonspriset.
Artikelannons: Kostnad tillkommer med 5 000 kr för redaktör och layout.
Materialet e-postas till: annons@vinochbar.se

 

FÖR BOKNING OCH INFORMATION

ANNONSANSVARIG Theodore Selbo MOBIL +46 (0)72 388 41 17 
E-POST
theodore@vinochbar.se eller theodore.selbo@capemedia.se
REDAKTION anders@vinochbar.se  MATERIAL annons@vinochbar.se

M Å L G R U P P  &  U P P L A G A

Upplaga: 10.000 ex

Spridning: Merparten adresserat till prenumeranter. En del av upplagan distribueras till aktörer i dryckesbranschen och till restauranger, barer och hotell.

Antal läsare: ca 41.000 st

Målgrupp: Läsarna är välutbildade personer med hög inkomst som värdesätter livskvalitet och har ett starkt intresse av vin och mat. Många av dem vill också veta mer om öl, sprit, alkoholfritt och andra drycker. Läsarna finns i alla åldrar och fördelar sig jämnt mellan män och kvinnor. 

Sociala medier: Via vinochbar.se och VIN&BAR på Facebook och Instagram når vi ännu fler läsare.

U T G I V N I N G S P L A N  2 0 1 9

Nummer 1

Utgivningsdatum: 27 februari
Materialdag: 4 februari
Tema: Vårens viner, vin på torkad druva, öl och sprit

Nummer 2

Utgivningsdatum: 27 mars
Materialdag: 1 mars
Tema: Påsk, rött vin och lakrits

Nummer 3

Utgivningsdatum: 29 maj
Materialdag: 3 maj
Tema: Sommarnyheter, desserter, vitt vin och bubbel

Nummer 4

Utgivningsdatum: 28 augusti
Materialdag: 2 augusti
Tema: Höstens nya viner, skördetid, hållbart och ekologiskt

Nummer 5

Utgivningsdatum: 16 oktober
Materialdag: 20 oktober
Tema: Grytor, rött vin, hotellbarer och whisky

Nummer 6

Utgivningsdatum: 27 november
Materialdag: 1 november
Tema: Jul & nyår, champagne och tillbehör

Psst... nu finns vi även på instagram! @vinochbar

 

VIN & BAR Förlag AB

info@vinochbar.com

Instagram@vinochbar

BG 5274-7649

 

Kundtjänst/prenumeration:

Pressdata 08-799 63 97

vinochbar@pressdata.se